قدس آنلاین: کارگردان تئاتر نوبت یعنی بعدی گفت: مشهد قطب اصلی تئاتر ایران است و هنرمندان زیادی از این شهر مقدس به عرصه هنر تئاتر معرفی شده اند.

مشهد قطب اصلی تئاتر ایران است

به گزارش قدس آنلاین، مرتضی شاه کرم صبح امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار کرد: تئاتر نوبت یعنی بعدی حاصل تلاشی 1.5 ساله است که بیشترین زمان آن صرف نوشتن نمایشنامه شد و در مدت زمان 6 ماه هم تمرین های آن انجام شد و این اثر با موضوع جنگ تحمیلی و دفاع مقدس است.
وی افزود: این اثر هنری در سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر رتبه برتر را کسب کرد و در سه استان البرز، یزد و خراسان رضوی به نمایش در آمده است.
کارگردان تئاتر نوبت یعنی بعدی از مشهد به عنوان شهری ریشه دار در هنر تئاتر نام برد و گفت: اجرای نمایش تئاتر در مشهد به دلیل وجود هنرمندان و اساتید برجسته تئاتر در این شهر بسیار حائز اهمیت بوده و مشهد قطب اصلی تئاتر ایران است و هنرمندان زیادی را در عرثه هنر تئاتر معرفی کرده است و این شهر مقدس نقشی تاثیرگذار در فرهنگ ایران دارد.
شاه کرم تصریح کرد: شروع دوره حرفه ای تئاترم از مشهد بود و اولین اثر هنری ام هم در جشنواره تئاتر رضوی به عنوان اثر برتر انتخاب شد و در جشنواره تئاتر مقاومت هم حائز رتبه برتر شدم.
وی تاکید کرد: خبرنگاران واسطه میان هنر و مردم هستند و اگر این واسطه نباشد هنر هم دیده نمی شود.
کارگردان تئاتر نوبت یعنی بعدی با اشاره به اینکه هنر تئاتر باید در کل کشور اجرا شود، خاطرنشان کرد: بهترین های تئاتر ایران باید در سراسر کشور به اجرای تئاتر بپردازند تا آحاد ملت ایران از این هنر لذت ببرند، نه آنکه هنرمندان تئاتر شهرهای مختلف در تهران جمع شوند و در این شهر به اجرای تئاتر بپردازند و ایران فقط تهران نیست.
شاه کرم گفت: تئاتر به شدت در فرهنگ تاثیر دارد و هرچه قدر که قوی تر باشیم در رشد و توسعه فرهنگ اصیل ایرانی هم مثمرثمر هستیم و نباید کاری کنیم که مورد رنجش خاطر مخاطبان تئاتر بشویم.
وی افزود: کار تئاتر را در سال 73 آغاز کردم و درسال 75 به عنوان برترین بازیگر مرد خوزستان انتخاب شدم و اولین نمایشی که کارگردانی کردم در سال 78 بود و تئاتر نوبت یعنی بعدی هم هجدهمین اثری است که تولید کرده ام.
کارگردان تئاتر نوبت یعنی بعدی در پایان درباره برنامه هایش جهت اجرای تئاتر در خارج از کشور، خاطرنشان کرد: تاکنون در خارج از کشور اثری اجرا نکردم و دوست دارم که هنر تئاتر ایران را به جهانیان معرفی کنم که در این رابطه نیازمند حمایت مطلوب اسپانسرها و مسئولان امر هستم.
عکس: محمدجواد آبجوشک

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.